onsdag 24 september 2014

Den jobbiga dagen då jag tystade mina negativa tankar

Idag skulle ha varit dagen då jag först tvättade, sedan träffade min vän Nystan, tog en fika och samlade lite energi. Det blev inte så. Lucifer, en av våra katter, har fått urinstopp igen, så nu ligger han inlagd på djursjukhuset och ska få behandling. Denna gång ska vi gå till botten med orsaken och stoppa det.

Mitt i tvättsorteringen och oron för Lucifer så var det ganska jobbigt, och diverse negativa tankar dök upp i huvudet. Den här gången gav jag dock inte efter för dem och trots att jag var ensam i rummet så sade jag "Nu går ni ut ur mitt huvud, för jag har inte tid med er längre". Det låter flummigt, men det hjälpte faktiskt. När de poppade upp lite senare så sade jag "Ni hörde vad jag sade första gången, gå ut". Sedan dess har jag sluppit de negativa tankarna, och jag hoppas att det fortsätter så.




2 kommentarer:

  1. Well done. And I do hope that the vet can fix poor Lucifer for once and for all.

    SvaraRadera
  2. I hope so too. He's been to that animal hospital before and the are really professional and friendly. We are also lucky that Lucifer, despite his name, is a very friendly and social cat. The first time he got this this condition, he was nicknamed "Cuddly Black" by the nurses who took care of him.

    SvaraRadera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.