onsdag 15 oktober 2014

Rensa i röran-vecka

Det har varit tyst på bloggen. Det har berott på att jag har haft en period på jobbet som har krävt nästan all energi, och den energi som har funnits kvar har jag lagt på sambon och livet utanför. Nu är den tuffa perioden förhoppningsvis över.

Mitt i den slitiga och dränerande perioden så har har ändå ett frö till en ny och bättre tillvaro såtts. Goron och jag har vigt den här veckan åt att rensa i röran-både fysiskt och psykiskt. Jag har tagit itu med att betala restskatten i god tid och skickat in papper. I söndags städade vi vardagsrummet och idag, trots att han haft en hård arbetsdag som avslutades med ett träningspass och jag gått omkring på jobbet i en ovan men bra känsla (som sagt återvände lugnet idag) så städade vi hallen. Med lite tur så ger anblicken av en fin hall vid hemkomst oss mer energi.

Det kommer att bli fler inlägg de kommande dagarna. Då blir det kulturell inriktning. En klassisk bok och ett tv-spel ska få sina egna inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.