torsdag 19 mars 2015

Organiserad Time Lord-onsdag

Om jag får frågan hur jag hanterade gårdagen så skulle svaret bli:



Jag blev nämligen kallad på en intervju samma dag som jag hade tvättstugan. Med lite prioritering och en stor dos effektivitet så hann jag med båda. Nu är anställningsintervjuer en av de mest konstlade situationer en människa kan vara i överhuvudtaget, men jag hoppas att min ärlighet lönar sig och att jag kan fixa det här. Hur det än går så kändes det som en skön revansch, och min magkänsla säger mig att det här kan bli bra.

Det blev verkligen en Time Lord-dag, efter att jag och Goron kommit hem provade jag ett nytt recept. Det kändes som att lins- och potatisbullarna aldrig blev klara (det finns ett skäl till att potatis-skalning användes som straff till sjöss), men när de väl var det var de riktigt goda. Vi bestämde dock att detta får bli ett helgrecept, när vi inte kommit hem trötta och hungriga efter en hård dags jobb och jobbsökande.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.