måndag 22 maj 2017

Blå måndag-A England "Tristram"



Det är måndag, i en hektisk månad. Denna helg väntar stora festligheter i fantasyskrud, när mitt kära Tolkiensällskap firar 45år, och i lördags var det dop för mitt kusinbarn. Det var ett mycket fint dop, och det redde för mig personligen ut en del trassliga trådar som kommer att göra saker enklare. Det är dopnaglarna jag bjuder på denna månad. Jag valde mörkblått eftersom jag inte har testat det ensamt, jag hade blå kläder och för att bryta av gullifluffet som jag ibland kan tycka är lite väl dominant på dop.

Det är ett lättmålat hololack detta. Det räckte faktiskt med ett lager för att få den fina täckningnen ni ser på bilden. Det är ett scattered holo, och diskret. Det är dock ingenting jag klagar på, för det ger ett djup i skimmer och nyans som A England är väldigt duktiga på. Jag gillar denna mörkblå nyans också för den är så långt från tråkmarin man kan komma.

Vill du ha mera blått (vem vill inte det?) så kika in hos Makeupbyblowfish =)

6 kommentarer:

  1. Alltid lika fina Tristram! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Ja, det är en härlig färg. Ska vara perfekt till jeans enligt A England själva =)

      Radera
  2. Det lacket är ju så fint.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar det här lacket och formulan på A-England brukar vara super!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket =) Ja, det är verkligen en superformula. Hade det varit mer lättlackat hade det målat sig själv =)

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.