söndag 8 juni 2014

Det sköna med att vara sambo och min snygga draktröja

Då var det helg igen-dessutom något så sällsynt som en helg då jag får både fredagskväll och ledig lördag. På fredagen blev det hemmamys med Goron. Det är väldigt skönt att komma hem och mötas av honom. Jag har ofta lite svårt att släppa jobbet men han hjälper mig att koppla av. 

På lördagen så hoppade jag, Goron och Gorons mamma in i Gorons bil (min tilltänkta svärmor körde) och åkte till Solna för att fira Gorons kusin som fyller 20 år. Jag har träffat Gorons släkt förut men det är faktiskt en annan sak att gå på släktträff som sambo. Dels så ligger sambo bättre i munnen än flickvän och dels så känns det som att både vi och släkten har bestämt sig för att jag hör hit. Dessutom var det skönt att komma ut och träffa människor, det blir inga äventyr när Goron är sjukskriven och inte kan köra bil. Kände mig dessutom fin i min nya drak-tröja från Gothic Shop som ni kan se sedan. Det var dessutom säsongspremiär på min svarta sommarkjol. Och som alltid när jag känner mig som allra finast så fanns det ingen kamera i närheten.

Söndagen har varit mycket trötthet och frustration. Träffade dock Nystan en kortis och fick ett par tärningar som jag ska ha för att kunna välja att jag ska ta itu med när jag är hemma och blir handlingsförlamad för att jag inte vet vad jag ska börja med. Sådan är jag och alla sätt är bra utom de dåliga. Är också glad, för även om jag och Goron är lite trötta och understimulerade, så har vi hållit sams och inte tagit ut det på varandra. 


*Bild från gothicshop.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.