lördag 29 november 2014

Nörderi och sötchock

Första advent är imorgon, men redan idag var jag på ett event som nästan kan räknas som lilla julafton; Sci-fimässan. Jag, Goron och Gorons kusin tog oss dit. Det är alltid långa köer, men dels diskuterade vi nörderi och dels så finns det alltid cosplayers som vandrar omkring och gör sitt bästa för att hålla stämningen hög. Det är ett tips om ni ska till sci-fimässan och har barn med-ta med något för att underhålla dem-köerna är inte smärtsamt långa, men tillräckligt för att det ska bli tråkigt ör ett barn.

Själva mässan var den vanliga blandningen av saker att titta på, signeringar och härliga nördar. I år så köpte jag inget signerat foto, helt enkelt för att även om det var bra skådisar som var där så kände jag att ingen av de var något foto jag vill ha stående framme. Istället blev det böcker, dels en fantasy-bok som jag köpte direkt av författaren, och "Stockholms undergång" en samling skräcknoveller.

Vi fick också uppleva när en hel fotokö fick sötchock. Vi stod i kön för att ta kort med Nordic Garrison. Personerna innan oss lyfter upp en bedårande söt bebis i vit sparkdräkt och liten mössa inspirerad av Leias "kanelbulle-frisyr". Darth Vader håller den lilla krabaten i famnen och hen (jag tror att det var en tjej, men eftersom jag inte vet skriver jag hen) är helcool och tycker mest att tjejen i rött hår som står bredvid är fascinerande och hela fotokön säger eller tänker "aaaawwww". Vårt traditionella parfoto blev inte lika awww men fint ändå.

Hemma igen gick luften ur oss, det är tröttande med många människor och intryck. Så resten av kvällen har spenderats i soffan. Imorgon så blir det lite mer fart. Advent ska fixas och så ska nästa vecka planeras.

4 kommentarer:

  1. Vad kul! Får vi inte se fotot ni tog? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var kul =) Vi får se, det behöver isåfall in i scannern först.

      Radera
  2. How nice to hear that someone else finds outings (particularly in crowds) exhausting.
    Have a great week.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exhausting might not be the word for it, but these last two years, I have found that after times full of impressions, I need to go home, rewind and exhale. And saturday was not only full of people but there was lots of noise, music, blinking lights etc.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.