tisdag 28 juli 2015

Barnvakt på Aquaria och sygille

Idag har jag och Goron varit snälla. Vi tog med oss hans fyraåriga gudotter till Aquaria och tittade på fisk. Jag har noll erfarenhet av att ta hand om barn, men hon är smart tjej och bra på att lyssna. Så det gick bra. Jag fick den smarta frågan om vad maneter gör och jag frågade "Det är lite som stjärnor. De bara finns". Pilgiftsgrodorna och den stora paddan var också spännande =) Även om hennes föräldrar saknade henne, så var de väldigt glada att vi tog med henne. Det var vi också.



På kvällen var det sygille och det var ganska skönt sätt att varva ner efter intensivt barnvaktande, även om jag trött och kanske inte den mest sociala. De senaste dagarna har jag känt mig lite sur och grinig på allt och alla, men det känns som att det släppte idag. Jag gick utanför min komfortzon och klarade av det.


Photo credit: Jelly fish via photopin (license)


2 kommentarer:

  1. Aquariums are amazingly beautiful places. I really liked your answer about the jellyfish too.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you. It was a great questrion. I actually think it was the first time she saw a jellyfish.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.