lördag 22 augusti 2015

Vilda barn och valkyrior

Jag klev utanför min komfortzon rejält igår. Jag och Goron var barnvakter till hans 4-åriga guddotter, eftersom hennes föräldrar ville gå på konsert. Det ska sägas, det finns människor som kan umgås med barn som den naturligaste sak i världen, och sedan finns människor som jag. Det gick dock bra, för hon är en tjej som verkligen lyssnar och pratar. Hon har många roliga idéer och energi för 3 =) Vi gjorde nog ett bra jobb, för hon ville inte gå hem när mamma och pappa kom och hämtade henne.

Idag tog jag med mig Nystan och hennes pojkvän till Skeppen Kommer, vikingamarknad. Det blev en kort sejour, för det blir sygille i solen där imorgon. Nystan fyllde år för en månad sedan, och min present till henne blev bidrag till tre härvor växtfärgat garn (naturligtvis mörkrött ;-) ). Jag köpte ett hängsmycke till mig själv på Historiska fynd. En liten valkyria, för jag vill ha ett vikingasmycke att bära till mina vanliga kläder, och gärna ett alternativ till torshammaren, som känns lite väl vanlig. Varmt var det också, men det var skönt vid vattnet.


Det är näst sista vikingamarknaden för säsongen och det känns oss emellan lite skönt. Är lite "marknadsmätt" även om det är fint och mysigt. Pratade med Goron och vi snackade om att kanske ta några färre vikingamarknader nästa år och istället kanske åka på tornerspel. Nåja, det tar vi då. 
Bild från Historiska fynd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.