måndag 28 december 2015

Jul och julnaglar

Så lägger vi julen 2015 till handlingarna. Ska jag sammanfatta min julafton och juldag så har det varit lärdomarnas jul. Jag har lärt mig mycket om skillnaderna mellan hur min och Gorons familj firar jul, att det går att fira jul med vem som helst, men då gäller det att anpassa firandet efter vilka som faktiskt är der (vilket inte riktigt hände i år) och att "Kalles Ankas jul" är en vuxensysselsättning numera. Det var inte den bästa julen jag har upplevt, men å andra sidan, hur skulle den kunna ha blivit det när julstämningen var noll? Jag är inget jättefan av mellandagarna heller. De känns lite som att stanna för länge på en fest. Det känns som att det är dags för ett nytt fräscht år och känslan av nystart...efter att jag och Goron har sett "The force awakens" på nyårsafton.



Som bonus bjuder jag på mina julnaglar i jul. Det blev Pahlish och "Doctor Who"-tema med "Cross my hearts" (vinrött) och "Mad man with a box" (blått). Det är inte första året jag använder dem, de passar nämligen väldigt bra till den klänning jag brukar använda på julafton som är blå. Den är så skön så jag har den i vinrött också. I år hade jag svårt att bestämma mig så jag gjorde båda.







2 kommentarer:

  1. I am often tired by Christmas. Tired of myself, of the year and of life.
    It is a good thing that a fresh start is round the corner. I hope 2016 is everything you (and Goron) could hope for.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I have great sympathy for your feelings of being tired. I hope 2016 will be great and hopeful, for both of us =)

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.