söndag 6 december 2015

Renovering, akvarium och julstämningen som kom av sig


Det är inte bloggtrötthet som gör att jag har varit frånvarande, men jag och Goron har renoverat vardagsrummet (bilder kommer). Tapeten, som var ungefär lika kul som en sömnig kommunalpolitiker, har bytts ut mot en med inspiration av både asiatiskt lugn och nordisk stillhet, golvet har gått från tråkig plastmatta till laminat av valnöt och vi har fått in nya möbler. Jag har dessutom äntligen fått ett akvarium. Just nu så har vi fem fiskar (4 platy och en ancistrus-mal) eftersom det är bäst att gradvis introducera fiskar. Det kommer att bli fler snart :)

Nya vardagsrummet gör mig visserligen glad inifrån och ut, men någon julstämning har jag inte hittat. Känner mig mest trött på all konsumtionshets och hur julen (som jag egentligen tycker bra om) gör människor vansinniga. Är väldigt trött på att höra "Men det är traditioooon" och en takt till av "Bjällerklang" ("Jingle bells" in swedish) kommer att göra mig tokig. Känner mig överhuvudtaget rätt trött på mänskligheten, troligen en följd av att jag inte skrattar med, utan ifrågasätter korkade skämt och resonomang. Börjar känna mig lite för tråkig och allvarlig för min tid.





4 kommentarer:

  1. Love the fishtank. We have a bristle nose and some platys as well.
    And there is no christmas spirit here either. Yet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Platys are great fish, and I'm so curious to see if our bristlenose is a male or a female. I wonder where the christmas spirit have gone, since it missed both Sweden and Australia.

      Radera
  2. Tre gånger lyckades jag läsa att du hade en anticristus-mal i akvariet. Tror jag behöver sova lite... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, anticristus-mal var riktigt roligt =) Tack för att du delade med dig av den felläsningen. Jag är också svensk mästare i att läsa fel och få ihop väldigt konstiga sammanhang...;D

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.