torsdag 27 juli 2017

När det sociala bara fungerar =)

Det låter kanske inte som den bästa idén för en "peopled out" introvert att bege sig till ett möte med 6-7 andra personer inne i stan, medan pendeltågen är avstängda och det tar dubbelt så lång tid att ta sig till stan. Dock är det ett härligt gäng så off I went. Det var väldigt skönt. Planeringen fungerade och det sociala bara flöt. Jätteskönt att vara i ett sammanhang med människor som vibrerar på samma frekvens. Vad vi planerade kan jag inte berätta om, men det kommer att bli bra.

Har dessutom vågat att säga nej till en social aktivitet som inte är min grej. Det kändes väldigt skönt att inte känna att jag måste och slippa dåligt samvete.

Har dessutom fått veta att jag har semester nästa vecka också. Välbehövligt, just kryper världens oro in lite för lätt i mitt system.





2 kommentarer:

  1. Huge congratulations on saying No. That is a huge step forward.
    Enjoy your vacation/recovery time.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you =) It was important for me to do it in a nice way, since there are nice people involved. Just not the right time and place.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.