måndag 14 augusti 2017

Död åt slentrianen

Någon sade att skiftet augusti-september är det "riktiga" nyåret, till skillnad från nyårsafton när helgdagar och liknande gör det svårt att komma igång med nya vanor. Jag har under veckan som gick tagit itu med saker som behöver göras. De har det gemensamt att det är saker som bara flyter på om jag inte hade gjort ett aktivt val. Sådan är jag-för vanor och rutiner men anti-slentrian.

1. Sagt upp ett abonnemang
Har provat ett tilläggspaket med tv-kanaler, men varken jag eller Goron kollade på dem, så nu har jag sagt upp dem och sparat 400 SEK per månad (!)

2. Dra ner på Cola Zero-konsumtionen
Ser över min konsumtion om Cola Zero (som jag har valt att dricka. Ditt val är ditt, mitt val är mitt) och har dragit ner till max 1 burk per dag. När jag dricker den är upp till mig.

3. Sagt upp prenumeration på tidningen Sweden Rock Magazine
Här var det inte pengarna som var den springande punkten, utan istället att jag inte hinner tar mig tid att läsa tidningen så den ligger bara och tar plats. Tidningar tar sinnessjukt mycket plats. Så den har jag nu valt bort, kommer det något vansinnigt intressant kan jag köpa lösnummer eller också återuppta prenumerationen.



4 kommentarer:

  1. They all sound like positive changes - whatever the time of the year.
    Good luck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you=) The two cancelations were made because of economy and because me and Goron have decided that our flat will be tidy on sunday night, so making a decision which made that easier seems logical.

      Radera
  2. Det låter som 3 väldigt bra beslut :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack =) Det känns enklare att rensa ut det jag inte använder idag, då slipper jag förhoppningsvis rensa ut det jag behöver imorgon.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.