tisdag 3 februari 2015

Nystartssaker

Förra blogginlägget hette "Rörelse". Just för att det är vad jag lever i just nu. I rörelse och i ett mellantillstånd mellan mitt gamla liv och mitt nya. Det är iallafall känslan. Det är lite omtumlande och osäkert, men samtidigt skönt. Jag stretar på med jobbsökandet och har en plan som går framåt, även om det är frustrerande att vänta på samtal från arbetsgivare och att skriva ansökningar. Hoppet lever dock och då kommer de här dagarna att framstå som väldigt lugna. 

Jag har gjort några fler nystartssaker:

  • Igår så gick till optikern och gjorde en synundersökning och provade ut nya glasögon. Jag valde två par eftersom jag fick andra paret för halva priset och inget av paren ser ut som mina gamla glasögon. Det var dags att byta enligt undersökningen, men det är helt normalt efter nio år.

  • Har inlett processen att bli medlem i Forodrim (Stockholms Tolkiensällskap). Har en vän som är med, och att träffa ny människor som också älskar myt och saga kommer att göra mig gott. Bara idén att diskutera böcker i en fantasy-fokuserad miljö.
  • Har skaffat en ny mobiltelefon-eller rättare sagt tagit över sambons gamla när han bytte, i återvinningens namn. Det låter trivialt, men kommer att lyfta mitt psyke för under den jobbiga tiden när min mormor var sjuk och efter hennes död så betydde samtal dåliga nyheter och jag har kommit att förknippa signalen med dåliga nyheter.
  • Har bestämt mig för att sluta att färga håret-dels för att jag fick veta att min, förmodat miljövänliga hårfärg, innehöll hormonstörande ämnen och dels för att slippa hela den kladdiga proceduren det är att färga. Det är ovant, jag har inte haft min naturliga hårfärg på 15 år, och som Goron sade "Kan vara kul att få se den".

2 kommentarer:

  1. Good luck.
    Perhaps you will find you like your hair colour?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you. That's what I'm hoping, that I'll see it in a different light 15 years later. Also, I have a great hairdresser who will be able to get me a really great haircut. I'm waiting until I get my new glasses though.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.