måndag 23 februari 2015

Om söndagen då jag lärde mig mycket om mig själv

Pia, Kammebornias drottning, skriver ett inlägg om en mjuk söndag. Ska jag beskriva min söndag var den stenhård. Dagen började med en anställningsintervju (lite oortodoxt men det är sådant jobb som gärna kombineras med andra jobb och studier så de hade valt att lägga den på en söndag). Det finns potential här, men jag ska fundera lite på det, vilket också min potentielle arbetsgivare uppmuntrade mig att göra.

Efter intervjun åkte jag hem och bytte om för släktmiddag, i och med att min pappa fyller år. Det var trevligt. Min äldsta kusin var där, och även om vi både till utseende och värderingar är så olika att det bästa beviset att vi är släkt är att våra pappor är bröder och ganska lika, så gav samtalen med henne ändå några bra nya perspektiv.

När jag kom hem kände jag mig trött, och inte dränerad, men tom. Även om jag inte riktigt kan sätta etiketten introvert/extrovert på mig själv (jag tillhör den stora delen människor som har drag av båda) så är jag introvert på så vis att efter att ha träffat nya människor så behöver jag tid hemma i lugn och ro för att ladda batterierna igen. Så idag kommer jag att det lugnt och dricka den där muggen te som jag inte hann dricka igår. Det var det jag lärde mig igår, att söndagar är det nog allra bäst att jag har 0-1 inbokning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.