söndag 7 december 2014

Energi-utbrott

Goron och jag tog krafttag i helgen. Vi möblerade om vardagsrummet. Det är ett företag i sig men det blev inte mindre av att hyllorna behövde rensas, något som knappt blivit gjort på sju av de åtta år som jag har bott i lägenheten. Det kändes omöjligt först men vi lyckades.

Ommöbleringen var välbehövlig, dels för att skapa plats för Gorons databord så att han får sitt eget hörn, dels så behövde jag en nystart och möblera bort den delen där det har varit mycket ensamhet. Nu är ungkarlslyan borta.

Efter den härliga ommöbleringen var jag dock helt slut. Dels så var det tungt att bära alla möbler och dels så väcktes jobbiga minnen av allt slit som jag har gått igenom under åren här. Det kändes så skönt att släppa in ny frisk energi. Nu börjar något nytt.

Kommande vecka börjar hårt för mig-först ska jag skriva in mig på Arbetsförmedlingen (där har ni förändringens vindar, jag har blivit av med jobbet) och på tisdag är det begravning.

6 kommentarer:

  1. Good luck.
    I hope your week improves dramatically. Soon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you. There is a chance I get really good news on wednesday, so I look forward to that. That, and tuesday evening when I can curl up in the sofa with all cats voluntering and take a deep breath.

      Radera
  2. Jag beklagar sorgen för begravning och förlorat jobb. Men jag hoppas du kan hålla andan uppe ändå. Som du beskriver så är det skönt med ommöblering för det ger "nya tag".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för omtanken, det värmer. Jag gör vad jag kan för att hålla andan uppe. Inte ens en överdos av byråkrati (skriva in sig på arbetsförmedlingen) har dippat mig helt. Som jag skrev till Elephant's Child, med lite tur får jag bra och positiva nyheter för framtiden på onsdag (och nej, jag är inte gravid)

      Radera
  3. Oj oj du verkar ha mycket att ta itu med just nu :/ hoppas du orkar med alltihopa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit tungt denna vecka, därav frånvaron av inlägg, men jag försöker att göra vad jag kan.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.