måndag 1 december 2014

Ljuset är tänt-det är advent

¨
Då är första ljuset tänt i adventsljusstaken. Som trogna läsare vet så har jag olika färger i staken varje år(a note to my international readers, the traditional colours for the advent candleholder, which is lit the four sunday before Christmas, are red or white). I år fick Goron vara med och bestämma och han kläckte gult och svart. Då kör vi på det. Tyvärr syns det inte så bra, men staken är i form av en gran i mörkgrönt glas.

¨

För att inte elda ner adventsljusen för fort så har jag gjort ett litet ljusarrangemang att elda varje dag. Jag gillar att ta in julen lite i taget så det fick bli lite mer skogsfärger, grått, guld och grönt. Det var ett tag sedan jag tände blockljus så det känns riktigt skönt.

Har ni plockat fram något pynt hemma?

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint du har det! Jag lyckades helt missa att det var advent igår. Insåg det vid lunch och då först efter att jag insett att det var kattens dag. Jag är nog sämst på jul :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket =) Det är inte så konstigt att du missade advent. Den här november var ju evighetslång. Du får se det som att du får tända två gång på en gång på söndag. Min reaktion på kattens dag var "Aha, de menar varje dag" =D

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.