lördag 20 december 2014

Ett ögonblick av julstämning



Det har varit tyst på bloggen. Det beror på att jag har haft tunga dagar, med mycket byråkrati och försök att hitta strukturen i det nya livet som arbetssökande. De senaste dagarna har det blivit bättre, även om det har varit för mycket av "Alla försöker att ringa mig samtidigt" men jag kämpar på. Jag tillåter mig stunderna av hopplöshet just för att de ska förbli stunder.

Det har dock funnits ljuspunkter. Jag är ingen traditionshetsare, snarare tvärtom. När människor börjar att yla "Men det är traditioooooooon" så stänger jag av öronen och går och hämtar ytterkläderna, men i år blev det luciatåg på Lucia. Lucia i Tolkiens anda på Sf-bokhandeln. Har en vän
i kören hos Forodrim som sjöng mycket vackert och stämningsfull. Bilden ovan tog jag och här nedan kan ni lyssna. En av de få stunder jag har känt julstämning i år, det är verkligen inte lätt att hitta.



Idag åkte jag och Goron till Do och Lady Glatem för att fika. Det är alltid mysigt och skönt hos dem, avslappnat. Vi fixade (gofika är veckans underdrift) och såg på "Hajen". Inte så traditionellt juligt, men väldigt skönt. Vi pratade lite om min situation, och det var skönt att de fick vara de första som jag berättade för öga mot öga för, för deras reaktion var total acceptans och förståelse. Det var precis vad jag behövde.


2 kommentarer:

  1. Total acceptance and understanding are the best gifts aren't they?
    Hugs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I couldn't agree more. The topic of home came up and I was told "You're not at home now" and my answer was "No, but it's pretty close"

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.