onsdag 3 december 2014

Living in a world of shame and glory

Det har varit en dag som har varit bra för mig personligen, men dålig för konungariket Sverige. Själv har jag spenderat en givande dag på mitt gamla universitet, med tips om hur jag ska kunna använda min naturvetarkompetens på bästa sätt. Var lite spänd på vad det skulle ge men jag är nöjd med resultatet och mycket motiverad att utveckla mig själv ytterligare.

Sverige har drabbats av regeringskris och även om jag är försiktig med att uttala mig i bloggen så har den fått mig att tänka. All negativ energi och hård retorik som dansar runt i media har fått mig att tänka. Funderar dels kring att ta bättre hand om mig, kroppsligt och själsligt. Ett av mina steg är att inte gå in på sidor som jag läser, inte för att de på riktigt är bra eller intressanta, utan som man läser skvallertidningar som är en förolämpning mot ens intelligens. Dags att tänka noga, och faktiskt skippa diskussioner som kostar mer än de smakar.

Dagens inlägg har fått låna sin rubrik av en låt av Axxis, så det är inte mer än rättvist att de får avsluta


6 kommentarer:

  1. I do my best not to read about what my Government is up to. I cannot control it - and it makes my head and heart hurt. And the media beat-ups don't help. Or at least I am careful where I read what they are up to. Somewhere I trust. And I cannot, cannot watch them posturing on television.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sounds like me. I found one site which doesn't make my head hurt, it's SVT (the swedish public service TV). Their interest is to inform the public, not making us take simple click-baits and create conflicts. Also, a rewiew of what happens and how it affects me is enough. I don't need to know everything every party said and what ties they wore.

      Radera
  2. Ja, vissa diskussioner är det inte värt att slösa energi på... Som statsvetare lockas jag ofta att ge mig in i långa diskussioner som ändå inte leder någonvart...
    Ang fiskarna är det våra mollysar (vita) som fått 12 små yngel som vi nu hoppas ska överleva och bli stora :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan jag tänka mig. Jag är också sådan, hoppar in i långa debatter på nätet och så kostar de mer än de smakar. Vita mollies, de är fina. Hoppas att det blir tolv fina fiskar =)

      Radera
  3. Jag försöker att inte tänka på politik just nu, för jag mår rätt dåligt över alltihopa, men det är svårt. Jag har liksom samtidigt ett behov av att diskutera kring det :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår din känsla helt och hållet i och med att jag är likadan, slänger mig in i diskussioner även om jag mår dåligt. Det är inte lätt.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.