söndag 25 december 2016

God Jul och julens naglar


God Jul och god fortsättning* kära läsare=)* Det blev en känslosam jul i år. Jag har kört stenhårt ända in i kaklet på kursen med inlämning av rapport, och hann nog inte riktigt gå ner i varv. När jag (det gäller nog andra också) är upp i varv så hinner julstämningen inte riktigt med. För mig kom julstämningen inte på riktigt förrän jag stod i köket och lagade mat. Det var enda gången innan själva julfirandet som jag upplevt julen som rolig de senaste dagarna. Själva julfirandet var dock trevligt. Vi var ovanligt många i år, då min farbror, faster och kusin med liten dotter hälsade på från de norra delarna av Sverige. Ingen snö hade vi, men mycket mat och avslutade traditionellt med högläsning av den ganska okända sagan "Vill vall i Velom".

Traditionellt visar jag mina julnaglar i år. Det blev Appeal4 "Glaced Canberry". Rött från en julkollektion, ovanligt traditionellt för att vara mina julnaglar ;-) Men väldigt fint och Appeal4 är ett väldigt skönt märke att lacka med. Torkar snabbt, håller bra och skönt att lacka med. Köper det hos Edgy Polish, en liten svensk webshop som jag rekommenderar. Tjejen som driver den (jag har glömt hennes namn) är mycket trevlig.

*For my lovely international readers, "God fortsättning" (happy continuaton) is a greeting used in Sweden between Christmas day and  Epiphany. 



6 kommentarer:

  1. jag borde måla naglarna oftare, god fortsättning

    SvaraRadera
    Svar
    1. God fortsättning =) Jag hade en period när jag inte målade naglarna alls. Nu har jag upptäckt att det är ett skönt sätt att ta hand om sig själv, så om du tycker att det är roligt, gör't.

      Radera
  2. Good continuation - for all of the year.

    SvaraRadera
  3. Verkligen klassisk julglamour det här! God fortsättning!

    SvaraRadera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.