tisdag 27 december 2016

Vila i frid Carrie Fisher

Det har fallit många stjärnor under 2016, till den grad att det nästan har blvit parodiskt. Dagens bortgång rörde dock hjärtat och nördsjälen lite extra, eftersom Carrie Fisher har lämnat oss. Det är tack vare henne, jag som 13-åring fastnade för Star Wars, att det fanns en prinsessa som kämpade emot och inte bara var vän och väntade på prinsen. När jag blev äldre fick jag höra hennes historia. Hon talade öppet om sin bipolära sjukdom, och hade en fantastisk humor och självdistans. 


Syntolkning: Carrie Fisher som Leia Organa i "Star Wars Episode 7: The force awakens" sägande "May the force be with you"

Jag har valt en gif som visar henne i "The force awakens" där hon dyker upp som åldrad och kraftfull general. Grånad, men fortfarande stencool.

1 kommentar:

  1. Gone but not forgotten. Gone to join too many other stars who have left this year.

    SvaraRadera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.