torsdag 8 december 2016

TV-serie quiz *SPOILERS*

Hittade den här hos Enligt Jenny, som i sin tur hittade den hos Seriedrottningen. En kul liten quiz om tv-serier. Tv-serier är kul, och funkade häromveckan som isbrytare i ett sammanhang med nya trevliga människor, så jag hakar på. SPOILERVARNING och jag förvarnar att jag inte har sett så många tv-serier.

1. Din favoritvänskap från tv?

Den här är svår, jag fick tänka till. Men jag säger den mellan Sir Davros och Shireen i "Game of Thrones". Mycket för att det är en av de få relationerna mellan två obesläktade personer som inte innehåller baktankar. Som god tvåa den mellan 10:e doktorn och Donna i "Doctor Who".


2. Favoritintro?
Det finns många, men "Sleepy Hollow" har ett coolt intro som dessutom stämmer väl överens med själva serien och inte är för mycket pang och poff.

3. Favoritserie från 90 talet?

Även om jag bara såg första säsongen så säger jag "Buffy". Hon väckte mitt vampyrintresse.

4. Roligaste tv-serien?

"Modern Family". Enda komedi-serien som går att se om man inte köper sunkiga amerikanska könsroller.

5. Om du fick ändra något i en tv-serie, vad skulle det vara?

Gett "Camelot" bättre manusförfattare, för skådisarna var bra.

6. Sämsta serieavslutet?

"How I met your mother". Inte enbart för att "the mother" dog, utan för att de hade chansen att sälja idén att man kanske träffa "the one", gå vidare efter att det tar slut och bli hur lycklig som helst med någon annan.

7. Om du bara fick se en tv-serie i resten av ditt liv, vilken skulle det vara?

"Doctor Who". Den mest kompletta tv-serien.

8. En tv-serie du ser fram emot?

Har inte hunnit att se den ännu, så jag ser fram emot "The Crown"

9. En tv-serie du önskar att du aldrig sett?

Hade jag inte sett "The world according to Jim" hade mitt sinne varit lite renare. Sunksmörja.

10. Läskigaste tv-karaktären?

Jag tyckte att the Menad från "True Blood" var riktigt läskig, och Kilgrave från "Jessica Jones". Fy sjutton-gick från att tycka att han var obehaglig, till att känna viss sympati, till att verkligen tycka att han är ond.

1 kommentar:

  1. Jag älskar Modern family :D
    Jag tycker också att Kilgrave är läskig!
    Kanske översätter den här listan och gör den på bloggen, vore kul att se sina bloggläsares svar ju, vet att har några serienördar som läser.

    SvaraRadera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.