söndag 24 januari 2016

Out with a bang

Rubriken ovan är lite av mitt motto just nu. Är i en fas där jag omvärderar saker och inte vill dra ut på grejer. Min stående kommentar kring tv-serier jag och Goron följer är just nu "Den är underbar. En säsong till och sedan får det vara bra". Senast igår, när vi tittade på "Sherlock"-avsnittet "The abonimable bride" (specialavsnittet som utspelas i det viktorianska London) och min kommentar är "Jag är helt cool om det här skulle vara sista avsnittet" (Lugn Sherlockians, det är det inte). Det är inte så att jag vill avsluta allt, snarare är det känslan av att inte ha saker som har "stannat för länge" eller "overstayed one's welcome" som det underbara engelska uttrycket lyder.

Min dag idag har varit närmare botten än toppen. Trött och grinig har jag gnällt på allt. Ont skall med ont fördrivas, så jag och Goron rensade ur två utrymmen hemma som har glömts bort. Han tog itu med skåpet under diskbänken och jag med "helvetes-skåpet". De prylar som fanns där har fått nya ställen i vårt hem, eller så kommer de att få hitta nya hem. Helvetes-skåpet kommer att bli ett skåp för att kunna bunkra nödvändiga saker hemma, som t.ex. toapapper och kattsand. Det kommer förhoppningsvis att göra saker bättre på flera plan, eftersom det är det första som möter oss när vi kommer hem, och det ska vara någonting positivt enligt Feng Shui.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.