söndag 19 november 2017

Banketter och beslut

Igår var det novemberbankett. En väldigt skön kontrast till renoveringskaoset hemma, att få ta på sig bankettklänningen, umgås med andra vackert klädda människor och sätta sig vid dukat bord och äta trerätters, hemlagad (även om ingen bor i festlokalen ;) ) Hade tur med bordsplaceringen och hade roliga människor runt mig. Blev dessutom uppmärksammad för arbete jag gjort i föreningen under året vilket kändes väldigt bra. Fick dessutom en extra dos av snällhet, när jag stack ut huvudet och tackade för maten. Han frågade om jag var nöjd och jag svarade att jag var det och tacksamt eftersom jag inte har kök och inte ätit lagad mat på nästan två veckor. Han tittar upp och säger "Du är vegetarian, eller hur? Vill du ha lite mat med dig hem?" Så jag fick med mig mat till både mig och sambon =)

Idag har varit en tröttare dag. Jag har tagit två beslut för att göra det enklare i vardagen. Det ena är att sluta få ICAs tidning Buffé (for my international readers, ICA is the largest food chain in Sweden) i pappersform, för att slippa papper. Det andra är att jag slängde två duschprodukter, som doftar gott men gör min hud torrare än pergament och har gått ut i datum.

2 kommentarer:

  1. What a lovely gesture to give you food to take home.
    Kindness is always welcome.

    SvaraRadera
    Svar
    1. It sure is, and there is a lot of kindness in the society.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.