söndag 8 februari 2015

Fika och avslut

Ibland behöver man inte så lite för att må bättre. Hade en dipp i humöret under torsdagen och fredagen. För att bryta tristessen och få lite nytt så ringde jag en vän och föreslog att vi skulle ta en fika. Det var ett tag sedan så det var kul att ses. Ibland behövs det inte mer än citronmarängpaj, vitt te och att få gå och kolla lite i butiker tillsammans så blir det bättre. Det var väldigt skönt.

När jag kom hem var jag ensam hemma, Goron hade spelkväll med sin kusin. Jag ägnade tiden åt att titta på Melodifestivalen, enkom eftersom min store inspiratör Rickard Söderberg tävlade tillsammans med Elize Ryd. Låten "One by One" är fantastisk, lugnande och kraftfull på samma gång, men gick inte vidare. Så nu, käre Christer Björkman, finns det ingenting som du kan göra för att locka mig till Melodifestivalen. Nu är det slut.


Idag har varit en jätteskön söndag. Handling, lite plock hemma och jag och Goron avslutade kvällen med "Doctor Who" "The fires of Pompeii", ett av de bästa avsnitten. Nu är jag redo för nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.