måndag 6 juli 2015

I solen, vikingatiden och skogen mellan världarna

Rubriken sammanfattar helgen. På lördagen var det dags för det årliga besöket på Stallarholmen (en av mina favoriter bland vikingamarknader, den är lagom lugn och mysig). I år hade vi extra sällskap i bilen av två trevliga medlemmar från Forodrim. Det blev samtal i solen (28 grader, men vikingakläderna är väldigt sköna då eftersom det är 100% naturmaterial i dem) och flera skratt. Inköpen på detta vikingabesök blev ett gäng pärlor till mina spännbucklor (bild kommer) och tre och en halv meter skogsgrönt linne att sy en snygg överklänning till Forodrim-mötena av.

Dagen efter konfirmerades min yngsta kusin. Det var en ovanligt fin konfirmation, mycket handlade om tacksamhet och att vara sig själv (trevligt när kyrkan hänger med). Efteråt samlade släkten och åt smörgåstårta (jag fick pastasallad istället) och det var trevligt men jag kände av två dagar i solen.

Just nu så känner jag mig lite som i "Skogen mellan världarna" som nämns i Narnia-böckerna. Det beror på att min situation kan komma att förändras ( troligtvis till det bättre och nej, jag är inte gravid). Det är alltid lite omtumlade när rutiner och dagar kan komma att ändras, men det som sker det sker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.