lördag 26 september 2015

Weird Al Yankovic på Gröna Lund-jag gästar en Sverigepremiär

Aldrig har det tagit så här lång tid innan säsongens första konsert på Gröna Lund-faktiskt ända till näst sista öppetkvällen på Grönan. Men så var konserten inte vad som helst utan allra första gången Weird Al Yankovic spelade i Sverige. Jag har, bokstavligt talat, skrattat åt hans låtar sedan förra seklet, så det var kul. Det började som kult, och utvecklades till den bästa konsert jag har har varit på på Grönan.


Konserten var helt fantastisk, bra publik och en fantastisk setlist. Dessutom bjöd Al på i princip ett klädbyte minst varannan låt, inklusive bläckfiskklänning, fatsuit (som jag förstår det väger den drygt 10 kg) och amish-dräkt. Jag fick höra alla mina favoritlåtar, inklusive "Like a surgeon" (som vi sjöng under en dissektion på Universitetet) och låten som fick in mig på Weird Al, "The Saga begins". Under sistnämnda fick Al sällskap på scenen av Nordic Garrison, och de är ju coolast i världen (det är en om en har "Bad guys doing good" som slogan) och Weird Al fick t.om. Storm Troopers att dansa.


Riktigt roligt. Vill du sätta dig in i Weird Al, kan du klicka på länkarna ovan, eller kolla in videon nedan. 

Tack Goron för bilderna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.