onsdag 14 oktober 2015

Grön onsdag-Crows Toes "Midgard"


Efter en veckas uppehåll, av viktiga skäl, är Karin nu tillbaka med "Grön onsdag". Klart att jag är med och jag är, ironiskt nog, med med ett lack som kanske inte är grönt i allas ögon, men enligt beskrivning så har "Midgard" från Crows Toes ett subtilt grönt skimmer. Jag tycker personligen att det är lite i det dim- och lindblomsgröna området och det passar mig perfekt för glada, skarpa färger är inte min kopp te just nu. Detta är dock ett riktigt fint lack, passar väldigt fint om man vill ha en effekt men som inte skriker. Att fånga holot i solen var dock en lögn igår, då vädret var mer än 50 nyanser av grått, men det är ett fint holo som verkligen täcker hela nageln. Vill ni ha en känsla av hur holot i solsken, kan ni kika på det här inlägget, där jag testade det andra lacket i kollektionen.


"Midgard" ingår ju i "Nine realms"-kollektionen, och är ju det engelska namnet på Midgård, dvs. vår värld i den nordiska mytologin Snackar vi Midgård och nordisk mytologi så måste vi ju ha en midgårdsorm. Jag valde en sticker från Pronails. Första gången jag använder sådana, men det var både enkelt och kul. Det finns ett grönt glitter runt, men det är så välgjort att det inte dränker bilden till skillnad mot när jag testar nageltatueringar för 15 år sedan.


6 kommentarer:

  1. Jättefint, Crow Toe's-lacken är verkligen fna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket =) Det är de verkligen, ett riktigt fynd på Edgy Polish rea =)

      Radera
  2. Svar
    1. Tack så mycket =) Jag kan rekommendera dem, och det kommer att dyka upp fler kommande gröna onsdagar =)

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.