torsdag 31 december 2015

Årskrönika

I år blir det årskrönika i alfabetsform-från A till Ö. Jag försökte att göra den klassiska med frågor i år, men kände helt enkelt inte för det.

Akvarier i plural kom äntligen in i mitt liv igen
Banketter har det blivit två stycken i år, i maj och november
Comic Con gick jag på för första, men inte sista gången
Deltidsjobb har jag hittat och där trivs jag :)
Ett kritiskt mail skickade jag till Sabaton
Fembandsbarb-en drömfisk som jag äntligen skaffade
Goron kämpade med sjukskrivning och strul, men vi höll ihop och höll sams =)
Hårfärgen återgick till min naturliga efter 15 år av färgning
Inspiration hittade jag i populärkulturen
Juridik läste jag och fick godkänt på
Konsumtion är något om jag blev alltmer medveten om
Loki fick inspirera till min första handsydda klänning
Miljö- och hälsoskydd hoppades jag få plugga men kom inte in. Hoppet lever dock
Nätdebatter hoppade jag in i lite för ofta
Ola Wikanders bok "Serafers drömmar" blev bästa läsupplevelsen under året
Pride Parade slog rekord och jag gick för tredje gången
Quorn är ett livsmedel jag allt mer valde bort under 2015
Rickard Söderberg är Gaytenor gick vi och så och det var riktigt roligt.
Sygillen har det blivit många av
Tv-inspelning deltog jag i också =)
Utbränd klarade jag mig tack och lov från att bli trots att det var tufft.
Vego-tweetup gick jag på och det var så trevligt
Weird Al Yankovic på Gröna Lund var årets bästa konsert på Gröna Lund
Xiphophorus maculatus är det latinska namnet på platy, första fisken som ynglade av sig i vårt akvarium igår =)
Ylletyg köpte jag och sydde en egen väska av
Zelda Wii U blev försenat, och dök till min besvikelse inte upp i år
Återbruk och återvinning hoppas jag bli ännu bättre på =)
Ägodelar var något jag började att fundera över
Övriga världen reste jag inte till ;-)

4 kommentarer:

  1. A very, very happy love and laughter filled New Year to you and Goron.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you, and the same to you and your family =)

      Radera
  2. Häftig lista. Men, viktigast av allt, vad tyckte du om The Force Awakens? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt bra =) Det kommer ett inlägg om den senare. Varning-inlägget blir spoilertätt

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.