torsdag 14 juli 2016

Hälsning från semestern

Jag har inte försvunnit till en annan dimension. Jag har bara fått semester, och det behövs verkligen. Jag och Goron tog några dagar i Helsingborg, för att fira min vän Icka som fyller 30 år. Väldigt trevligt, speciellt att få ansikten på hennes familj. De är nämligen legender efter våra långa telefonsamtal. Vi hade flyt och hittade ett lyxigt hotell obetydligt billigare än vandrarhem, så vi bodde mysigt och åt god hotellfrukost varje morgon. Vi passade också på att besöka Tropicariet i Helsingborg. Väldigt fint och mysigt att se djuren så pass fria. Det blev lite "Djur och kompisresa" i och med att vi passade på att besöka Kolmårdens tropicarium på hemvägen.

Syntolkning-en stor mal med sugmun sitter på en akvarieruta

Resten av tiden blir det hemester (Swedish for staycation) för min del. Ta det lugnt, vara kreativ och samla positiv energi för hösten, när det ska byggas framtid.



4 kommentarer:

  1. Glad you got away. Enjoy your staycation.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you. I'm happy we got away, too, because I really think we needed it. I wish you the best =)

      Radera
  2. Åh, jag har aldrig varit på ett tropicarium! Är det där en sån "städfisk" förresten? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan rekommendera både Tropicarium Kolmården och Helsingborg =) Jag visst är det en "Städfisk" (även kallad algätare, L-mal och felaktigt-slamkrypare). Den var runt 40 cm stor och jag tyckte att den var himla söt.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.