söndag 14 januari 2018

Den första vanliga veckan

Jag räknar vecka 2 som den första vanliga veckan. Vecka 1 så känns det som att vi alla famlar runt och försöker klura ut vilka vi är det år, försöker att vara nystartade och skimrande, samtidigt som vi är precis lika vintertrötta om förra året. Precis när vi börjar att få kläm på det så kommer Trettondagen som en konstig halvhögtid.

Första veckan är i alla fall avklarad och frön till positiva rutiner har såtts. Har äntligen fått in rutinen att laga mat igen. Har dessutom blivit bättre på att ta tag i saker och att implementera mina nyårsmål

  • Har tagit paus från några bloggar följer, då deras kommentarsfält numera är tjafsarenor.
  • Undviker överhuvudtaget kommentarsfält, för jag vill behålla min tro på mänskligheten.
  • Jag är en tuffare vegetarian just nu. Använder du ord som "riktig mjölk" och liknande är jag klar med din inställning. Maka på dig, köttnorm!
  • När det gäller högtiderna så är det högtidsfritt som gäller. Nu mer än någonsin. Inte ens julen klarar sig numera. Jag har kommit till insikten att jag blommar inte i alltför traditionstyngda sammanhang.
Helgen har gått i rensningens tecken. Igår hjälpte jag Alvfurstinnan att rensa, och det gick strålande, hon är bättre på att rensa än hon tror. Dels hade vi ett trevligt samtal under tiden, dels så är det ett toppensätt att umgås, för då behöver man inte välja mellan att umgås och att göra något som behöver göras. Det smittade av sig. Idag har Goron och jag packat upp kartonger med köksprylar och rensat ut de som inte behövs. Färdiga är vi inte men ett bra steg är taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.