tisdag 2 januari 2018

Mål för 2018

Nu har 2017 till slut lagts till handlingarna. Till skillnad från julen så hade jag ett bra nyår, med vänner, min självvalda familj, och det var väldigt skönt med ett firande som präglades av avspänd positivitet och en genuin vilja att umgås. Så oerhört skönt. På vägen hem i bilen pratade jag och Goron om flera saker, bland annat skapades ett av våra gemensamma nyårsmål där och då. Jag återkommer till det på listan. Jag börjar med mina egna personliga mål:

  • Det jag mår bra av ska få ta större plats. Det gäller egentligen allt: mat, umgänge, återhämtning, träning osv. Jag har en teori att om de bra sakerna får ta mycket plats, så blir det helt enkelt inte utrymme för de triviala negativa sakerna.
  • Jag kommer att bli en tuffare vegetarian. Ska man bjuda in mig så är det respekt för vegetarianismen som gäller. Använder du tramsiga uttryck som "Riktig mjölk" om komjölk och liknande, så får du klara dig utan mig. Jag har lyssnat klart på köttpropaganda.
Så nu kommer vi till mitt och Gorons gemensamma mål:

  • Vi tänker lyssna ännu mer på oss själva när det gäller högtider och liknande. Som Goron konstaterade: "Så fort man får några dagars vila, så är det någon högtid där man förväntas göra saker på ett särskilt sätt". Speciellt nyår är lite besvärligt för Goron, i och med att han går upp 4:30 på vardagar, och på nyår förväntas man vara vaken till 2. Så nu kommer vi lyssna ännu mer på dagsformen när det gäller högtiderna. Behövs det för att vi ska må bra så struntar vi i dem. Med andra ord mera välmående, och ännu mindre traditioner, som känns väldigt lite förankrade i 2000-talets behov och numera mest är bjäfs och gläfs.

2 kommentarer:

  1. HOORAY for making your own traditions. Traditions which suit you and not the world.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you =) Getting these little cheers means alot, since some of my swedish followers got "me making my own traditions" and "exterminating all traditions" mixed up.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.