söndag 25 maj 2014

Mer flugpapper än teflon

Meningen ovan var så jag beskrev min känsla för Goron i helgen. Det har nämligen varit så att har en tanke fått fäste i huvudet så har den legat kvar och sprattlat som en stackars fluga som fastnat i flugpappret. Som tur är så får Gorons blotta aura mig att tänka lite klokare så jag kom fram till att det kan delvis bero på att jag arbetar till 22:30 de flesta fredagar och då är det inte konstigt att det tar tid att varva ner i och med att jag har inte fredagkvällen som många andra. Det är en utmaning att ta itu med hur jag ska lyckas att släppa jobbet. Ni har tips på hur man släpper saker får ni gärna berätta i kommentarsfältet.

En liten strimma av hopp har tänts för mig och Goron. Vi tittar nämligen på tapeter till min lägenhet och har försökt att beställa från en hemsida, men fick beskedet att de har utgått. Idag gick vi till en fysisk butik och hittade just de tapeterna, så vi pratade med en tjej i butiken och de ska ringa och höra om de finns. Så håll tummarna, kära läsare, de är rysligt snygga.
(För er som undrar så bor jag och Goron inte ihop...ännu och Nerdwana är min lägenhet. Namnet är från "Big Bang Theory och beskriver Leonard och Sheldons hem, jag stavar medvetet med w för att associera till Gondwana).

Goron och jag har också lärt oss om oss själva de här veckorna att vi behöver hitta på åtminstone någonting litet på helgerna för att må bra. Det behöver inte bli något superstort, men t.ex.ett Ikea-besök eller ett museum. Skönt att veta inför framtiden så att vi kan ha det i åtanke när vi planerar.

Nästa inlägg viger jag återigen åt Sabaton.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.