fredag 6 juni 2014

Nationaldagen och 70-årsdagen av Dagen D



Idag är det Sveriges Nationaldag. Även om min gode vän Do Glatem har en poäng i att man inte kan vara stolt över något man inte hade ett jota med att göra (vilket land du föddes i) men jag tänker vara tacksam över att jag föddes och växte upp här. Som Gustav Fridolin sade-Jag är glad att bo i ett land människor kommer till, istället för att fly ifrån.

Innan vi blir alltför ystra och firar Sverige och sommaren tycker jag också att vi ska skänka en tanke till soldaterna som slogs i Normandie på dagen D, eftersom det är 70 år sedan idag.

Jag lyckades hitta ett klipp som sammanför dessa två skilda händelser. Sabaton på Sweden Rock Festival framför både Nationalsången och Primo Victoria.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.