tisdag 22 juli 2014

Sygille och hur man träffas på bästa sätt

Jag hamnade på ett ganska ovanligt födelsedagsfirande i helgen. Det är nämligen så att min kompis som fyllde år kombinerade det med sygille (hon är medlem i ett fantasy-sällskap) Kombinationen handarbete och människor som inte känner varandra så väl (alla deltagare tillhörde inte sällskapet) var otroligt bra. Hade jag inte så mycket att säga så kunde jag luta mig ner och fokusera på handarbetet. Dessutom finns det samtalsämnen i form av vad det är du arbetar på. Jag har bestämt mig för att också gå med i sällskapet =)

Överhuvudtaget så gillar jag lite annorlunda umgängesformer. Just att träffas och göra någonting annat än att äta tillsammans. Jag har en lite kluven inställning till mat. Å ena sidan gillar jag måltiden som umgängesform och jag är ju matnörd så jag tycker att det är kul att laga och bjuda på mat. Å andra sidan tycker jag alltför ofta att maten får ta för stor plats. Därför gillar jag värdfolk som lägger in något annat. Alvfamiljen har t.ex. ofta musikuiz i lag på sina fester. Mycket uppskattat och kul.

Hur ser det ultimata samkvämet ut enligt dig?

2 kommentarer:

  1. I will have to think about this. I am not a social being. Big groups stress me out. I like to watch from the sidelines - which is probably a bit rude.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Take your time=) I get a bit stressed out with big groups as well, especially when I only know one or two of in them.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.