tisdag 1 juli 2014

Mitt bästa år-Juli "Lek och skratt"

Dags för nästa månad i "mitt bästa år" och Juli månads tema är "Lek och skratt". Det kan ju låta busenkelt, men även det här kan bli en utmaning för mig, en välbehövlig utmaning. I denna utmaning ingår spontanitet, och det är ingen egenskap som jag förknippar med mig själv. I och med att jag är en person som behöver rutiner blir spontaniteten lätt lidande.

Med detta sagt så är det inte så att jag föraktar eller ogillar spontanitet, tvärtom. Dock har jag en gång sagt att "Spontant leverne kräver en himla massa planering" och det står jag fast vid. De människor jag känner som är duktigast på att tillvarata spontaniteten lägger upp livet så att inte hela vardagen går åt pipan på ett spontant infall. Det kanske kan vara en del av min utmaning-att bygga upp livet för spontanitet.


2 kommentarer:

  1. I don't find spontaneity easy or natural very often either. Just the same, love and laughter are my foundation blocks, and if I need to plan to have them I will.
    Good luck with your July theme - I hope it is a resounding success.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! I think the important thing is to have love and laughter in your life, not the way it gets there. One of my greatest blessings is having Goron in my life (Goron's his alias in this blog , not his actual name) since he brings me plenty of both =)

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.