onsdag 11 mars 2015

Playing the game of thrones

Det var ett tag sedan jag och Goron kom ut och gjorde saker, men idag blev det av. När Goron jobbat färdigt så gav vi oss ut och gick på "Game of Thrones"-utställningen som just nu befinner sig i Stockholm. Gratis inträde (aldrig fel) men lång kö. Vi stod i en timme innan vi kom in, men som tur är så har ju våren börjat komma, och jag hade med mig en termos med Pukka-te för att hålla värmen. 

Själva utställningen var kul att se. Roligast var att kunna gå nära och titta på kläderna och rekvisitan som använts, för de är detaljerade och välgjorda. Goron var trött efter jobbet och ingen av oss var sugna på att köa en timme till så vi hoppade över att ta en tur upp på muren eller bli brända av drakar. Hade vi fått välja hade det funnits fler kläder och rekvisita att titta på, och gärna med kommentarer från kostymörer och designers hur de har tänkt, men man inte få allt och det är kul att de kom till Stockholm. 




Den här iskalla killen träffade vi på utställningen. Tyvärr hade han inte sin häst med sig. Attans persilja, för jag tycker att scenen med hästen var en av den snyggaste i hela säsong 2 (Här kan du se den, men klicka inte om du är känslig för skadade djur och blod).

2 kommentarer:

  1. Häftigt. Hade så gärna sett den där utställningen men får nöja mig med att säsong 5 av GoT börjar om en månad. Pepp! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en kul utställning, men "Maktspel" på Livrustkammaren var i ärlighetens namn roligare. Lite rättvist blir det i och med att du nog får se nya säsongen innan jag får =)

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.