tisdag 24 mars 2015

Tråkmåndag och tufft år

Om det fanns en gala där priset för tråkigaste dag delades ut, så hade gårdagen definitivt suttit där, uppklädd till tänderna och artigt leende, när de nominerade presenterades. Att ringa viktiga myndighetssamtal samt besöka sjukvården för ett rutinmässigt prov kan ju få den bästa att hålla sig för skratt. Roligt var det inte men jag fick en hel del viktiga och tråkiga saker gjort. Dock var jag trött som en s(n)arkofag, så det blev ovanligt tid i säng. Som lök på laxen, så var vädret så grått att hade E.L James tittade ut genom fönstret hade hon aldrig kommit på att döpa en erotisk roman efter den färgen.

Redan vid årsskiftet ställde jag in mig på att 2015 skulle bli ett tufft år, och det har det hittills varit men inte på det sätt som jag trodde. Det har inte varit höga berg och djupa dalar, utan det är mer att topparna och det vanliga humöret är lite lägre än jag känner igen. Dock är jag inte rädd för att jag är på väg in i en depression, eftersom jag uppskattar saker, som att bo ihop med Goron, mötena med mitt fantasy-sällskap och gott te. Dessutom börjar jag att plugga nästa vecka, vilket jag hoppas ger min hjärna den struktur och stimulans den behöver. Jag kan helt enkelt acceptera att det är lite grått just nu.

Jag tänker avsluta det här inlägget med en sång har blivit min pepp-låt sedan jag hörde den på ett spinning-pass. När dessutom en kreativ fellow whovian klipper ihop en "Doctor Who"-video, då är det inte mycket att göra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.