söndag 28 februari 2016

Bannlysa grubbel och skrivtorka

Har drabbats av skrivtorka vad gäller bloggen. Trots att livet inte har varit tråkigt-tvärtom har det sedan sist jag skrev bjudit på både syfestival och filmgille i mycket trevligt sällskap, så har skrivlusten inte funnits där. Googlade "skrivkramp blogg" och även om ingen av de 50 idéerna gav mig något så fick jag en idé som fungerade. I skrivande stund sitter jag och chattar med en vän som har mycket tankar på kvällen. Det har jag drabbats av mer än en gång så jag tänkte skriva mina bästa tips för att hålla grubbleri borta på kvällen.


  1. Skriv listor-inte bara listor på vad som behöver göras den här veckan/månaden/helgen utan också "vill göra"-listor, med allt från att prova gult te till att skaffa en tatuering, hitta en ny kompis eller resa till Nya Zeeland. Det kan vara väldigt skönt att flytta fokus till vad du vill, istället för vad som gnager på dig.
  2. Vill du inte skriva listor, skriv av dig allt.
  3. Om du vill se något på TV/streamingtjänst/DVD, så välj något som du mår bra av och som du kan fokusera på. Jag har försökt titta på saker som innehåller mycket dötid, men då svävar tankarna iväg.
  4. Gör något kreativt. Måla en fotoram, skriv den där låttexten du drömmer om eller sy paljettdrakar över hela din jeansjacka.
  5. Bestäm tre saker du kan göra för att lösa det du grubblar på.
Vad är ditt bästa tips för att bannlysa grubblande?

2 kommentarer:

  1. I get my healing in the garden. I go out and work, and often my problems find a resolution. And if they don't the garden gets some much needed attention. Win/win.

    SvaraRadera
    Svar
    1. That is an excellent idea, I've heard that garden is used as therapy for people suffering from the effects of stress. I don't have a garden at the moment, but I suppose my fish tank could work as one.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.