söndag 10 december 2017

Julen för mig 2017

Det har varit en bra helg. Under veckan har det varit motvind och grus i maskineriet, i och med att köket går framåt i krypfart. Det är en liten detalj kvar, och det tar tid att få dit någon som kan fixa. Känns oerhört frustrerande, och julen kryper närmare. Om inget extremt otursamt händer så hoppas jag att köket blir klart nästa vecka. Det blir snart smygpremiär, ugnen är förberedd.

Lördagen tillbringade jag på fika med vänner, i "Game of Thrones". Det blev nästan sex timmars tediskussion, Game of Thrones och annat eskapistiskt. Mitt i alltihop hände det. Jag hittade julen. Det var så oerhört befriande och öppet att prata jul med folk där de flesta är vegetarianer, någon har ett nyvaket julsug och någon älskar julpynt men inte rött. En vacker fri snöflingejul, där alla får plats. Det har inte blivit något annat pynt än adventsstaken ännu, men jag kanske börjar att smyga upp det imorgon. Jag har hittat min jul. Den bor i gemenskap, komma ihåg sig själv, dofter och att låta saker ta tid.

Jag vet att det en del läsare som har svårt att förstå konceptet snöflinge-jul och gillar att hetsa kring traditioner.  Här kommer därför en speciell julhälsning till er

2 kommentarer:

  1. I am so very happy to hear that you have found Christmas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you. It was tricky to find this year, but I did. I've realised that my Christmas must be found within and the company of others. Television can sprinkle me with Santas and bend over backwards, I still don't find Christmas.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.