fredag 31 oktober 2014

Mitt bästa år: Sammanfattning oktober "Min mat"

Så har ännu en månad förflutit på mitt bästa år (det är inte så långt kvar av det). Den här månaden har maten var i fokus, och även om det inte har varit någon räkmacka (som jag ändå inte hade velat äta, haha) så har jag tagit steg tillbaka till när där jag vill vara. Jag längtar efter baljväxter och växtbaserat.

Har tagit två stora steg och gjort saker som jag har velat göra men inte har fått tummen ur. Det ena är att lägga in saker, har syltat en pumpa som dock ska stå en vecka så jag vet inte hur den smakar, eftersom den ska stå en vecka. Den ska med på Samhain ikväll så jag återkommer.

Den andra stora grejen är att jag har slutat med komjölk i teet och övergått till havre- och sojamjölk. Har velat göra det här länge för att äta mer veganskt, men har tvekat. Droppen som fick bägaren att rinna över var när lobbyorganisationen Svensk Mjölk stämde Oatly. Så nu är det vegomjölk hemma. Äter fortfarande mjölkprodukter men de har inte den självklara, orubbade plats som de hade förr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.