lördag 1 november 2014

Mitt bästa år: "November-mitt lyssnande"

Det är inte långt kvar på "Mitt bästa år"-utmaningen, detta är faktiskt den näst sista. Den här gången är fokus på lyssnandet. För mig är lyssnandet något som sitter ganska mycket i mig själv, det är ganska lätt att flyta iväg i tankarna. Så det blir lite relations-mindfullness helt enkelt. Det kommer också att handla om fokus, att prioritera samtalet. Jag och Goron har ofta våra roligaste och mest intressanta samtal i bilen på väg att handla.

Jag har också valt att lägga in en egen aspekt-nämligen musik. Att låta musiken få ta plats. Har fortfarande skivor hemma som jag köpt och inte har lyssnat igenom. Det är ju för illa.


2 kommentarer:

  1. Listening, really listening, is surprisingly hard. Something I learned from my volunteer work on a crisis line. Too often at least half my mind is/was concentrating on what I would say next. Which is wrong. Getting better though...
    Good luck.

    SvaraRadera
    Svar
    1. You're right, it's tricky. Especially since me and Goron talk all time, while we are doing other stuff. I hope that we will be able to focus. I have some great listeners around me (including him), so I will try and study them.

      Radera

Jag svarar kommentarerna här i min blogg så att alla har chansen att hänga med i diskussionerna.